mamawniemczech blog

Na moim blogu opisuję codzienne życie mamy w Niemczech. Jestem dumną mamą chłopca i dziewczynki. Serdecznie zapraszam na mojego bloga! Komentarze mile widziane!

Wpisy z tagiem: tort Hello Kitty

Wczoraj odbyło się spóźnione przyjęcie urodzinowe naszej córci. Z racji, że córka kocha tęcze, nie mogło zabraknąć tęczowych akcentów, więc jak pisałam w poprzednim poście, wyczarowałam dla niej tęczowy lodowy napój a tort z Hello Kitty także (po przekrojeniu) był tęczowy:)

Zamieszczam fotki mich wypocin :P

tort

 

kolorowy koktajl

 

Przepraszam, że do góry nogami ale coś z ustawieniami zdjęć nie tak …

Dzisiaj, przed rozpoczynajacymi sie w poniedzialek feriami szkolnymi (Zielone Swiatki), ostatni dzien Tusi w starym przedszkolu. Musze powiedziec, ze z jednej strony sie ciesze (juhu ! nie musze wstawac o 6:15 i szykowac malej na busika, ktory ja zabieral do przedszkola) bo dla jej lepszego rozwoju idzie na kilka miesiecy przed 6 urodzinami i pojsciem do szkoly do przedszkola w szkole  brata ale prawie 3 lata pobytu corki w przedszkolu pozostawiaja pewien sentyment, mnostwo wspomnien (uwiecznionych w pamiatkowym segregatorze), nawiazane przyjaznie corki z dziecmi w grupy (rowniez chorymi), dobre rady i pomoc opiekunek i terapeutek.

W srode panie z przedszkola urzadzily Tusi pozegnalne przyjecie. Przygotowalam dla niej jej ukochane ciasto w formie Hello Kitty, tym razem eksperymentalnie w kolorach teczy:)

Tak powstawal tort:

 

IMG_1713

 

IMG_1714

 

IMG_1715

 

IMG_1716

 

Niestety tym razem ciasto cos bylo zbyt mokre i przy wyciaganiu z foremki troche ucierpialo (za to widac kolory:P)

Szybko jednak naprawilysmy ten blad i razem udekorowalysmy buzke domowym lukrem i „pokolorowalysmy” buzie farbnikami spozywczymi.

 

Dla zainteresowanych przepisem … Jest to najprostszy przepis jaki moze byc, teoretycznie nie moze nie wyjsc, pieke to ciasto zawsze z jablkami juz wiele lat i zawsze wychodzi:)

 

Skladniki

kostka masla

1 szklanka cukru (250 g)

4 jajka

1 proszek do pieczenia

2 szklanki maki (2 x 250 g)

ewentualnie cukier waniliowy ale mozna pominac

Ucieramy maslo z cukrem, dodajemy jajka, proszek i make. Jesli chcemy zrobicteczoe ciasto rozdzielamy ciasto na 4-6 miseczki (w zaleznosci ile kolorow mamy), dodajemy farbniki i warstwami rozprowadzamy w formie. Pieklam ok 45 minutw 190 stopni ale lepiej pilnowacciasta, moje sie troche przypieklo. Sprawdzic drewnianym patyczkiem czy ciasto sie upieklo!

Smacznego!

We wtorek z Fikaczkiem odwiedzilismy mojego Tageskind. Mialam auto wiec umowilam sie z babcia mojego podopiecznego, ze na 13:30 odbiore siostre Tageskind z przedszkola i przyjedziemy na obiad. O 15:15 gralam w tenisa z moja sparingpartnerka, w tym czasie Fiki zostal sie pobawic. Po treningu czekalam na Tusie o 16:30 kolo kortow i pojechalam po Fikiego. Troche sie jeszcze dalam im pobawic, tym bardziej, ze juz sie nie beda widywali bo od wrzesnia jak moj Fiki bedzie do 16 w swietlicy, i wtedy czasowo nie bardzo pasuje opieka, moze jak Fiki sie nauczy sam wracac ze szkoly … Wieczorem, po polozeniu dzieci spac, pieklam jeszcze tort urodzinowy dla Tusi na wczorajsze urodzinki. Do pozna go dekorowalam. W srode rano Tusia pojechala busikiem z tortem. Tort wszystkim smakowal, nic nie wrocilo do domu. Tusia dostala od pan w przedszkolu butelke na picie z Indianinami i lizaki. Po powrocie z przedszkola, dostala od nas prezenty – lalke w samochodzie i laleczke w stroju Hello Kitty, ktora wygrywa melodie. Fiki zeby mu nie bylo przykro, dostal tez maly prezent – gre z zagadkami „Wesola farma”:)

 

A tak oto prezentuje sie urodzinowy torcik i urodzinowa kartka:

DSC07264 DSC07289


  • RSS